Tao, interjeras, architektūra

nuo interjero iki Tao

Tao – tai kelias. Taip pat tai yra tai, ko negalima, neįmanoma įvardinti, išsakyti žodžiais.

Tai chi – tai didžioji, aukščiausioji riba. Tai riba, bet ir ne riba (jau prasideda „tai” ko neįmanoma apsakyti, aprašyti) tarp mūsų pasaulio ir Tao erdvės ar neerdvės, pasaulio ar nepasaulio.

Tai skyla į Yang ir Ying arba kitaip vadinamas In ir Jan energijas. Toliau daiktai, daikteliai, daikčiukai. Kaip tai susiję su architektūra, interjeru? Daiktai, daikteliai savo spalvomis, paviršiais, formomis, – tampa namo, buto, kambario interjero, pastato architektūros sudedamosiomis dalimis. Tai išsibarsčiusios ir organizuotos detalės, plokštumos, erdvės, sienos, grindys, lubos, langai.

Ir jeigu mes pabandytume grįžti atgal ar aukštyn į In ir Jan lygmenį, pamatytume, kad kambariai: svetainė, virtuvė, miegamieji kambariai, visas butas, namas yra tik skirtingi Ying ir Yang energijų kiekių dariniai.

Jeigu pžvelgti į Tao plačiau, tai ying ir yang, skyla į 8 trigramas, tos trigramos į 64 heksagramas; atsiranda penki elementai: metalas, medis, vanduo, ugnis, žemė, su jų tarpusavio ryšiais. Tačiau iš begalybės materialių dalelyčių grįžtant atgal, mes vis tiek atrastume, – In ir Jan energijas.

Aukščiau – Tai či, didžioji riba, – tap pat tai galima pavadinti „0” (nuliu). Ir kai Jūs savo suvokimu, sąmone pasiekiate  In ir Jan energijas, jų tarpusavio santykius, Jūs kaip ir atsiduriate ties riba,

ir energijos kaip ir „lūžta”. Įvyksta Tao. Jūs kaip ir pereinate į Tao. Nors tą pačią akimirką, kai aš tai išreiškiu žodžiais – tai tampa materija, materialaus pasaulio dalimi, tai nebėra Tao.

 

Tao: tai konceptas

Tai chi: riba. Kažkur tai tarp Tao ir Tai či materializuojasi idėja,

In, Jan: idėjos skyla į dvi dalis, dvi energijas ir skirtingus jų kiekius,

8 trigramos: idėjos, energijos skyla toliau,

64 heksagramos: idėjos, energijos skyla toliau,

5 elementai:  metalas, medis, vanduo, ugnis, žemė: idėjos materializuojasi įvairiausiais

materialių dalelyčių santykiais

ir atsiranda

lubos, sienos, grindys, langai, durys, baldai, dažai, užuolaidos, paveikslai ir daugybė kitų detalių ir detalyčių…

Tao, gyvenimo harmonijos simbolis

Kam visa tai reikalinga ? Kokia iš to nauda architektui, dizaineriui ar užsakovui namo, buto savininkui?

Visas šis procesas, aprašytas nuo Tao iki daiktų (iš viršaus į apačią) ir nuo daiktų iki Tao (iš apačios į viršų), yra praktiškai pritaikomas projektuojant arba suvokiant patalpų vidaus erdves ir statinių architektūrą.

Pvz. Buto sienų dekorui reikia suteikti daugiau moteriškumo (In) energijos. Namo vidaus apdailoje reikia daugiau metalo, nes mediniai elementai truputį per „stiprūs”. Kokią idėją įkūnija šių patalpų interjerai? -Suprastiname detales į panašių medžiagų, spalvų, formų grupes, ”lipame” aukščiau, šiltos ir šaltos detalės, moteriškos ir vyriškos detalės ir kažkuriuo tai momentu interjeras ”lūžta” ir Jūs suvokiate pastato vidaus ar išorės idėją, Jūs grįžtate į Tao.

Tai dar vienas požiūris, kitas atskaitos taškas, žiūrint į projektavimą ir aplinkos suvokimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *